Historiskt fylleri.. med deeptalking

1600-tal
Män har 3 kärlekar..
Den första ungdomskärleken, den andra den man gifter sig med. Den tredje följer dig till din dödsbädd. (Lukta på henne är att lukta på ens svepning.) Dålig översättning på parantesen kanske? Men vad klokt kan komma ur en hora.......

"Få mig inte att bry mig om dig, spruta hellre satsen i ansiktet på mig"
Klockrent.

Ska kvinnorna idag vara en och samma person..?..
Grundas alla skilsmässor på medeltida strofer?

Om detta gällt för kvinnor.

Jag har haft min ungdomskärlek. Ska jag nu leta efter en man att gifta mig med och sedan låta mig följas in i döden av en tredje. Vi är ju jämlika nu.

Jag har hört att en förälskelse kommer man över på 2 veckor, kärleken på 2 månader och stora kärleken på 2 år.
Den riktiga kärleken förändrar ens liv.

Samma ord, fast annorlunda..

Jag är en obotlig romantiker.

Mycket klokt sades dock på den tiden. Jag inspireras mycket av saker de sade då. Dock inte de tidigare. Många nytänkare och ironi från diverse håll osv. Jag gillar historiska böcker och filmer. Men deras leverne är inget jag har tänkt drivas med av. Intresserar mig hur folk tänkte och hur folk anpassade sig efter normer och galna lagar (galna kungar).

De inom mitt yrke förväntades, nej, var automatiskt prostituerade. Om man tänker på det. Hur många gubbar tar på min rumpa och tror att det är okej? Hur många visslar på mig som om jag vore en hund. Hur många knäpper i fingrarna som om jag vore deras slav?
 
Jag har enbart DIG som gäst när du kommer till min krog! Eller hur..
Ligger det tankesätt från medeltiden bakom tro?

Hur långt har vi egentligen kommit?

"Här har du en pence. Nu knullar vi. Du ligger väl bara med minst lordar? Du har väl legat med Greve Rochester?"
"Här har du 1000 spänn. Nu knullar vi. Du ligger väl bara med killar som hänger på Stureplan? Du har väl legat med Von Silferstierna?"


Kuken eller hjärnan? Vad skulle du välja?
Ta den ena och du förlorar bägge.



Men Kärleken språkas vara sann,
hoppas det aldrig ändras.

Jag är en obotlig romantiker.

Alla faller dit, ja mer eller mindre




Är ledig i morgon, rosévin på uteservering kommer de bli!
Om inte Jezz blir sjuk och jag måste hoppa in..



Om ni inte fatta än, så har jag precis klämt en flaska rosé själv och firar morgondagen (förhoppningsvis!).

"St James mycket välkänd är
  för att samla kukar och fittor där
 
Och intill den mest incestuösa födseln
 skjuter dunkla former upp ur gödseln

Varje natt i skuggornas sken
förekommer sodomi, våldtäkt och incest som fenomen"

Som sagt, dåligt översatt, men förstått, vi har alla våran lott
Haha, försökte fortsätta rimmet.


Jag är bitterfitta..

Och en obotlig romantiker..



Over and out

Eda

Ps. Ja, jag ser på The Libertine.. Finns det någon som gör eller väljer sina roller som han?


"Och Han är föraktad och utstött."
"En smärtornas man."
"Väl bekant med smärta."

Jag säger att Han finns inom oss. Jag är ej troende. Men den Han de pratar om finns i oss alla.
Frågan är om Han blir för stor.


Rest In Peace My Friend

Hoppas det var den enda utvägen


Kommentarer
Postat av: Jess

Du är även en väldigt klok människa vars sällskap jag uppskattar! Hoppas du inte behövde ta mitt pass och på sö är det våran tur... ;-)

2008-04-23 @ 16:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0